Gratis «Sports Innovation Hub» går live

Gratis «Sports Innovation Hub» går live

Oslo, 6. mai 2025 — Partnere i Erasmus+ COMPATH-prosjektet (stipendnr. 101050955) samlet seg på hovedkvarteret til Collective Innovation AS (COLIN) for konsortiets siste transnasjonale møte. Nå som Digital Competence Hub on Sports Innovation er fullt pilotert, gjennomgikk teamet fremdriften så langt og kartla de siste trinnene før prosjektet avsluttes senere i år.

Høydepunkter fra fremdriften

Tolv læringsmoduler pilotert over hele Europa

Hver partner rapporterte positive tilbakemeldinger fra lokale utrullinger av Hubens moduler for sportsinnovasjon, noe som bekrefter at innholdet kan tilpasses regionale behov og læringsprofiler.

Tydelig veikart til ferdigstillelse

Ansvar for siste finpuss – oversettelsessjekker, grensesnittpolering og effektrapportering – ble tildelt. Alle partnere bekreftet sin forpliktelse til å holde Huben gratis og åpen utover prosjektets levetid.

FormidlingskampanjeFor å utvide rekkevidden støttet konsortiet et multiplikatorarrangement: den 16. EAS Online Café, «Sportsinnovasjon: Fremme arbeidsevnen til studentutøvere og idrettsprofesjonelle», som er satt til 19. mai 2025 kl. 13.00 CET. Webinaret vil vise frem COMPATH-resultatene til universiteter, trenere og beslutningstakere over hele Europa.

Om kompetansehuben

Huben, som er tilgjengelig på https://portal.sportsinnovationshub.com, utstyrer 16- til 25-årige studentutøvere og idrettsprofesjonelle med sportsteknologiene og entreprenørskapsferdighetene som kreves av dagens sportsteknologimarked.

Resultat

Hva det leverer

R1 – Opplæringsmoduler

12 interaktive kurs om AI, dataanalyse, e-sport, entreprenørskap, myke ferdigheter og mer

R2 – Verktøysett for tilretteleggere

Steg-for-steg-guider for trenere, veiledere og karriererådgivere

R3 – Spillbasert plattform

Flerspråklig grensesnitt og mobilfokusert design

Alt bakgrunnsmateriell og nyheter er tilgjengelig på prosjektets nettsted https://sportsinnovationshub.com.

«Kompetansesenteret forvandler store ideer – AI, bærbar teknologi, fanengasjement – ​​til praktiske leksjoner som unge idrettsutøvere og studentutøvere kan handle på umiddelbart.» – Håkon Ege, prosjektleder, COLIN

Neste trinn

Endelige forbedringer av innholdet basert på tilbakemeldinger fra pilotprosjektet

Åpen tilgang til effektrapport som oppsummerer læringsutbytte

Bærekraftsplan etter prosjektet for å sikre langsiktig hosting og oppdateringer

FinansieringsanerkjennelseDette prosjektet er medfinansiert av EU. Synspunktene som uttrykkes er forfatternes og gjenspeiler ikke nødvendigvis EUs eller Det europeiske utdannings- og kulturbyråets (EACEA) synspunkter. Verken EU eller EACEA kan holdes ansvarlige for dem.